The Melodians – Rivers of Babylon

The Melodians – Rivers of Babylon
Bild: Eduard Bendemann (1811–1889)via wikimedia commons

Leedjis, wat me Religjoon tö dön haa, jert em dach bluat ön Sērk, ja sen senig en lüngwiilig. Man es dit sa? Nau nomen ken’s sagaar di Charts iinnem. Sa es’t sken bi „Rivers of Babylon“. Dit Leedji waar töjest 1970 fan „The Melodians“ süngen, rocht bikeent waar’t uk 1978 ön di Wersjoon fan Boney M.

Di Tekst fan’t Leedji kumt gurtendiils üt di Biibel. Hi es üt Diilen fan tau Salemer töhopseet. Jen diarfan, di Salem 137, snaket fan’t babüloonsk Eksiil fan di Juuden. Dit wiar tö di Tir fan di babüloonsk Köning Nebukadnezar II. ön’t 6. Jaarhönert fuar Kristi. Jeruusalem waar tau Lop fan di Babüloonjers iinnomen en da 587/86 fuar Kristi uk tönöntmaaket, dit Köningrik Juda jaav’t ek muar en dit Köningshüs fan David jenicht. Triilop waar Liren üt Juda tö Bābülon braacht. Dit kür em fan Bābülon, dat di boowerst Lir fan en aurwünen Töögenpart, sa üs Köning en Aadel, ön’t Eksiil braacht waar.

Ön di Tekst fan’t Leedji jit’t:

By the Rivers of Babylon, there we sat down
ye-eah we wept, when we remembered Zion.

Di Juuden waar ön Bābülon ön Keren en Uunstair töweeget, di Familjin bleev töhop. Man fuar di Religjoon wiar’t en swaar Tir. Jeruusalem wiar en mal wichtig Stair fuar jaar Giloov, en di wiar nü tönöntmaaket. Di Juuden wiar skēr fan dit Lön, wat Got jam dön heer. Jaar Hööp, dat’s töbeekkum kür, waar langsen litjer. Ja saag dit Eksiil üs en Straaf fan Got.

Dat di Juuden jam ek tö fuul tö di babüloonsk Leewentswiis önpaset, forsaacht ja, dat’s jam fan di Babüloonjers önerskērt. Di juudsk Leewentswiis waar wichtiger, em acht üp di Reegeln bi’t Iiten, en dit Biskiaren forbreeret höm. Di gaistelk Liren söricht diarfuar, dat’t Hööp jaav, tö Juuda en Jeruusalem töbeektökumen.

Man hurom wiar Jeruusalem sa wichtig? Ön’t Leedji uur diarfan snaket, dat di Liren om „Zion“ töbeekteenk. Dit es di Noom fan en Bārig ön Jeruusalem, man hat ken uk di hiili Stat miin. Üp di Bārig skel Got ön sin Heligdoom uunet haa. Ma dat’r diar wiar, ging’t dit Stat en di Staat gur, ja wiar ek iintönemen, dit Lön wiar früchtbaar, hat jaav Dailkhair en sotsjaal Rochtighair. Di daviidsk Köning wiar sin Stairhualer. Nü wiar di Köning ön Eksiil en Jeruusalem en di Tempel tönöntmaaket. Dit wiar en machtig Iinskiar, diarom uur ön di Salem klaaget.

In’t Leedji „Rivers of Babylon“ jeft’t jit en taust Eebeni. Dit Uurt „Babylon“ waar bi di Rastafaris ön Jamaica tö en Metafer fuar’t „abendländisk“ selskepelk Süsteem, wat fuar jam korupt wiar, en fuar di Politsai. Brent Dowe fan di „Melodians“ sair jens, dat’r di Salem 137 ön Reggae-Musik fortoonet her, om di Liren üp di Rastafari-Biweeging hentöweegin en üp jaar Āpröp tö’t Friimaakin fan di Suurten en sotsjaal Rochtighair.

Man dit weet di miist Liren wes ek muar. Önstair es en religjöös Klaagleedji tö en Partyhit uuren.


„Rivers of Babylon“ war 1970 zuerst ein Reggae-Stück. 1978 wurde es dann in der Interpretation von Boney M. sehr bekannt. Der Text setzt sich aus zwei Psalmen zusammen. Psalm 137 ist ein Klagelied anlässlich des babylonischen Exils der Juden. Im 6. Jahrhundert eroberten die Babylonier zweimal Jerusalem und zerstörten schließlich den Tempel. Dreimal wurden Juden nach Babylon deportiert. Um sich von der babylonischen Gesellschaft abzugrenzen, wurden für sie jüdische Werte, Essensregeln und die Beschneidung sehr wichtig. Jerusalem war für sie wichtig, weil dort das Heiligtum Gottes sei. Brent Dowe von den „Melodians“ schrieb das Lied mit diesem Text, um auf die Rastafaris aufmerksam zu machen. Bei ihnen ist Babylon eine Metapher für das „abendländische“ Gesellschaftssystem, das sie für korrupt ansahen.

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