Hört, ihr Herrn, und lasst euch sagen,
uns’re Glock‘ hat zehn geschlagen!
Zehn Gebote setzt Gott ein,
gib, dass wir gehorsam sein.
En Nachtwachter gair iinsom döör di Straaten. Hi drait en Hellebarde, en Lamp en en Huurn. En ark Stün sjungt’r en Leedji, dat di Liren en nachtem uk weet, wat di Klok es. Sa stelt em jen dit dach fuar, dat et sa jer me di Nachtwachters wiar.
Man wan em en nachtem sleept, wat wel em da me di Kloktir bigen? Diar uur em dach langsen waaken fan didiarem Sjungen?
Dit Nachtwachterleedji skel diartö tiinet haa, dat di Nachtwachter weeget, dat’r uk waaken wiar en sin Aarber dör. En dit wiar, dat’r di Straaten biwaaket, fuar Tiiwen en Fiinden skuanicht en fuar Jöl waarskauet. En uk diarfuar söricht, dat di Düüren ofslööten wiar.
Nachtwachters jaav’t ön di Staten sent dit Merelialer. Ja jert tö di sa neemt „üniarelk“ Bruarweningen, dit jit, ja dör en wichtig Aarber, man di Selskep noom ja ek āp, jüst sa üs bi Hingers en Melers. Mesgin wiar ja mestruuig, wat ja di hiili Nacht sa maaket, wan normaal Liren slöp.
Man let üüs jit jens üp dit Leedji luki. Fan hur en fan hoken dit es, weet em ek. Di Wiis gair üp dit 17. Jaarhönert töbeek. Ön’t Volksliederarchiv stuun niigen Fērsen, fan Klok 8 en injems hentö Klok 4 en miarnem. Di Foriining „Deutsche Gilde der Nachtwächter, Türmer und Figuren“ heer sagaar Fērsen fuar ark Stün. Fuar ark Klok jeft’t irgendwat üt’t Kristendoom:
Klok 1: hat jeft bluat jen Got;
Klok 2: fuar di Mensk jeft’t tau Waier, di rocht en di forkiirt;
Klok 3: di gotlik Trii-iinighair;
Klok 4: dit Bisen fan di Eeker en di Töstant fan’t menskelk Hart;
Klok 5: dit Gliknis fan di klook en di ünklook Jungfaamener;
Klok 6: dit Skaapin fan di Wārel ön soks Daagen;
Klok 7: di soowen Uurter, wat Jesus bi’t Krüts sair;
Klok 8: Noah sin Familji, dit sen aacht Liren, aurlewet di Sintflör;
Klok 9: Jesus hiilet tiin Liren, man bluat jen sair fuul Dank;
Klok 10: di tiin Gibooten;
Klok 11: elev Jünger bliiv Jesus truu, man Judas forrat höm;
Klok 12: di fol Tir, dit es di Eewighair.
Sa uur me dit Leedji wichtig Diilen fan di Giloov weđerhaalet, Fortelings en Toochter. Di Religjoon her ön forgingen Tiren en gurt Wērt ön’t Leewent fan di Mensken, ja fing diardöör Hööp en Stöt ön swaar Tiren. En ek arkenjen kür lees, diarom wiar dit wichtig, tö fortelen.
Twesken di Fērsen jeft’t en Omfērs:
Menschenwachen kann nichts nützen,
Gott muss wachen, Gott muss schützen.
Herr, durch deine Güt‘ und Macht
schenk uns eine gute Nacht!
Dit es ek di Mensk, wat waaki skel, man Got. Di Nacht es fuar di Mensken alsoo di Tir tö sliipen, hat bringt nönt, wan hi waaken bleft. Hat es Got sin Āpgaav, dat’r diarfuar söricht, dat nönt sket hentö Miaren. En diarfuar skel di Mensk höm fortruu, dat tö Bispöl nemen iinbrakt, en Jöl ütbrakt of üđers wat sket.
En da jeft’t di Nachtwachter, wat iinfach ek tö desjirem Rail paset: Hi skel üp di jen Sir fuar üđer Liren skuanigi, wat ek eeđer di gotlik Ordning sliip, man üp di üđer Sir jert hi salev tö dānen. Hi paset üp, es’r da ek naunomen en Helper fan Got? Man mesgin truut di Mensken des Saak ek. Aur di Nachtwachter kür jüst sa gur uk me di Forbreekers töhopaarberi. Nü tö Tirs wanert’r üs Statföörer me Geestlir döör di Straaten en weeget jam di junk Siren fan di Stat.
„Hört ihr Herrn und lasst euch sagen“ – das Nachtwächterlied geht zurück auf das 17. Jahrhundert. Die Nachtwächter schützten seit dem Mittelalter die Stadtbewohner vor Dieben und Feinden und warnten bei Feuer. Sie gehörten zu den unehrlichen Berufen, das heißt, sie standen unten in der Gesellschaftsordnung. Das Nachtwächterlied ordnet den einzelnen Uhrzeiten biblische Geschichten und Geisteshaltungen zu. Das Lied diente wohl nicht dazu, den Stadtbewohnern die Uhrzeit zu sagen, sondern um anzuzeigen, dass der Nachtwächter pflichtbewusst seine Arbeit versah.